Written in My Own Heart’s Blood – Diana Gabaldon – vol 8 seria Outlander

8

Wow, nici nu-mi gasesc cuvintele, am terminat vol 8 si imi dau seama ca nu m-am plictisit si mai vreau. Actiunea cartii este ” all over the place ” si “all over the times”. 1778-1779; 1980;  1739.

Mi-a placut mai mult volumul acesta deoarece se conentreaza pe personajele mele favorite: Ian, Jamie, Claire, William, Jem and Mandy, Lordul John. Nu prea imi place cum il trateaza Jamie si Claire pe Lordul John, mai ales ca a dovedit ca este un prieten loial si sincer…. Cartea continua fix exact unde s-a terminat precedenta. Apar Brianna , Roger , Jem and Mandy; acestia avand parte de o drama serioasa in viitor si in trecut…

Se calatoreste mult si in ani diferiti, pentru prima data mult in trecut, in 1939 cand Jamie era adolescent. Ne confruntam cu lupte si detalii politice, inclusiv intalnirea cu George Washington si Benedict Arnold.

Imi place relatia dintre Jamie si Claire; cum isi rezolva problemele, fara drama, cu maturitate, fara crize de isterie sau comportament neanderthalian, increderea pe care o au unul in celalalt , dragostea si respectul reciproc. O relatie solida.

Jenny se intalneste cu Ian, si isi cunoaste nora , pe Rachel. William lupta foarte mult cu ideea ca e bastard, si intr-una din lupte este la un pas de moarte, glontul vinovat pleaca din arma lui Jamie.

Daca esti fan Gabaldon nu are ce sa nu-ti placa avem: personaje foarte bine conturate cu personalitati diferite si distincte, aspecte istorice bazate pe realitate, calatorii in timp, dragoste, tradare, intriga si asa mai departe.

Mi-a placut finalul si nu va pot descrie cat de mult imi doresc volumul 9…. Femeia asta e chitita sa ma ucida incet si dureros. Stiu ca ati asteptat articolul acesta de multicel, dar nu am avut timp sa-l scriu. Si e foarte dificil sa recomanzi o carte fara sa povestesti prea multe. Cand am pus bazele acestui blog mi-am propus sa nu povestesc carti, doar sa impartasesc impresia ce mi-a lasat-o cartea respectiva, insa atunci cand vorbesti de carti din aceeasi serie , fiind scrise de acelas autor nu pot sa repet la nesfarsit ce stil are autorul, categoria in care as inadra cartea respectiva etc….

5 thoughts on “Written in My Own Heart’s Blood – Diana Gabaldon – vol 8 seria Outlander

  1. Oare când apar si următoarele volume outlander in limba romană?si mai sunt si nuvele pe lângă, ca virgins sau lord John? Poate nu sunt așa importante ca alte carti …

    Like

    1. Chiar nu stiu ce sa zic, sper doar sa nu abandoneze seria cum au facut cu multe altele. Deaceea le citesc in engleza, nu-mi place sa astept. Nu am citit Virgins, si nici seria Lord John Gray, asa ca nu pot sa-ti zic macar daca merita asteptarea. Daca ne ghidam dupa talentul autoarei eu zic ca sigur nu dezamageste cu aceste carti.

      Like

  2. Dar eu nu știu engleza așa bine, slabe șanse sa le citesc așa, am scris si la editura, nu am primit niciun răspuns, asta e
    Filmul e de actualitate, ma gândesc ca poate traduc si cartile
    Multumesc oricum

    Liked by 1 person

Leave a comment